Jak słuchać i mówić, aby osiągać cele.
Warsztat przeznaczony głównie dla nauczycieli, ale także może pomóc rodzicom dzieci w wieku szkolnym.
Warsztat może być poprowadzony w wersji podstawowej, krótkiej (ok. 120 minut) oraz w wersji dłuższej składającej się z trzech modułów, każdy moduł po 90-120 minut.
Warsztat krótki
Cel: Poznanie coachingu i zapoznanie się ze wszystkimi zaletami podejścia coachingowego w pracy w szkole.
- Jak nauczyciel może stać się coachem dla ucznia.
- Metody coachingowe w nauczaniu.
- Praca na przykładach (studium przypadku, czyli wydarzenia, które autentycznie miały miejsce w szkole)
Warsztat długi
Cel: nauczyciel (rodzic) podnosi swoje umiejętności w motywowaniu ucznia do samodzielności i odpowiedzialności.
- Jak słuchać aktywnie
- Jak powstrzymać się od doradzania i kierować uwagę na odkrywanie zasobów
- Komunikacja w coachingu – jak mówić i jak słuchać, aby nawiązać relację
- Jak ustalać cele, aby zwiększyć szansę na ich realizację
- Podstawowe narzędzia coachingowe
Warsztat z elementami wykładu. Dużo ćwiczeń na komunikowanie i słuchanie oraz z podstawowych narzędzi coachingu. Wszystko oparte o tzw. studium przypadku, czyli sytuacje, z którymi na co dzień można zetknąć się w szkole.