Inspirujące konferencje TED – osiem ważnych wystąpień

Czy zetknęliście się kiedyś z konferencjami TED lub lokalną odmianą TEDx? Jestem ich fanem od dobrych kilku lat. Konferencje TED (Technology, Entertainment and Design, czyli Technologia, Rozrywka i Design) to maksymalnie 18 minutowe wystąpienia mające promować idee warte rozpowszechnienia. Dostępne są na zasadzie wolnej licencji, a większość doczekała się też polskich napisów (subtitles). Konferencje TED Czytaj dalej…

Zadbaj o mijający rok wracając do dobrych wspomnień

Kończy się listopad, za chwilę będzie już grudzień. Wkrótce Wigilia i Święta. Pewnie myślisz o prezentach dla bliskich, być może niektóre już są kupione? W przedświątecznym rozgardiaszu, chcę ci zaproponować wyzwanie pod nazwą „Mój dobry rok” Jakoś tak jest, że w każdy nowy rok wchodzimy pełni nadziei na zmianę. Kreślimy plany, podejmujemy postanowienia. A potem… Czytaj dalej…

Odwrócona burza mózgów

Jestem zwolennikiem prostych narzędzi. Dlatego tak lubię burzę mózgów. Rozwija kreatywność i niemal zawsze pozwala znaleźć nowe rozwiązania problemu. Wydawałoby się, że o burzy mózgów wiem niemal wszystko, a jednak… dałem się zaskoczyć. Czy słyszeliście o czymś, co zwie się odwrócona burza mózgów? Przeprowadza się ją bardzo podobnie, jak klasyczną burzę mózgów, tylko nie pracuje się nad Czytaj dalej…

Coaching, w czym pomaga i kiedy warto skorzystać?

Wiele mitów narosło wokół coachingu. Nic dziwnego, przecież jest to całkiem młoda dziedzina, a obco brzmiąca nazwa, nie ułatwia zrozumienia. Większość mitów bierze się z niewiedzy oraz z mylenia zawodu coacha z innymi profesjami, chociażby psychoterapeuty czy mówcy motywacyjnego. Coachingowi szkodzą też sami coachowie nadmiernie pazerni na pieniądze lub o zbyt nadętym ego. Nie chcę Czytaj dalej…

Szef w roli coacha, czy to możliwe? Recenzja książki

Chociaż gospodarka folwarczno-pańszczyźniana odeszła do lamusa ponad sto lat temu, to styl zarządzania polegający na poganianiu batem pracowników, przetrwał do dzisiaj. Dyrektywne zarządzanie sprawdza się w pracach prostych, nudnych, żmudnych, jednak przynosi opłakane skutki, gdy oczekujemy od pracowników czegoś więcej, niż tylko ślepego posłuszeństwa. Na szczęście do świadomości polskiego menedżera powoli dociera fakt, że rozkazy Czytaj dalej…

5 błędów, których spowolniają budowę marki osobistej

Markę, o czym poprzednio pisałem, można zbudować właściwie w kilku krokach. Ale, tak jak w tańcu, lepiej tych kroków nie mylić. Jakich 5 błędów należy się szczególnie wystrzegać? Mogą cię zaciekawić jeszcze: Planowanie celów cz. 2. Co mnie powstrzymuje? Kim jestem? Budowa marki osobistej, część 2 Planowanie celów cz. 1. Naucz się skutecznych metod planowania

Jak w pięciu krokach zbudować fundament marki

Marka osobista – mieć czy nie mieć? Może to nie jest pytanie godne Hamleta, ale warto, chociaż raz w życiu je sobie postawić i określić, czy zależy ci na satysfakcjonującym życiu zawodowym, czy nie dbasz o to, a praca ma przynosić głównie pieniądze, reszta nie ma większego znaczenia. Praca, to dzieło przypadku Zdumiewająco często decyzja Czytaj dalej…

Magia skutecznego sprzątania

Fanem porządków nie byłem nigdy. W dzieciństwie do sprzątania skutecznie zniechęciła mnie matka. Nieustanne awantury o porozrzucane zabawki czy też wywalanie z szafek wprost na podłogę wszystkich moich rzeczy, ponieważ niezbyt starannie ułożyłem je na półkach, odniosły wręcz przeciwny od zamierzonego skutek. Poprzysiągłem, że we własnym mieszkaniu utrzymanie porządku nigdy nie będzie priorytetem. Słowa dotrzymałem. Czytaj dalej…

Jak zorganizować czas w 9 krokach

Nie lubię, gdy czas przecieka mi przez palce. Są dni, gdy w żaden sposób nie jestem w stanie zabrać się do roboty. Mimo planów i obietnic, nie robię dosłownie nic, czuję ogarniającą mnie niemoc, czuję, jak gnuśnieję. Nie lubię tego stanu, wkurza mnie. Złość nie jest żadnym rozwiązaniem, wpędza jedynie w poczucie winy. Oczywiście, czasami Czytaj dalej…

Macierz Eisenhowera – proste zarządzanie projektami w czasie

Niezwykle proste narzędzie do zarządzania zadaniami w czasie, zwane niekiedy Macierzą Priorytetów. Jak je przygotować? Najpierw należy spisać wszystkie zadania. Ważne oraz trywialne. Następnie bierzemy dużą, czystą kartkę i dzielimy ją na cztery ćwiartki. W lewej górnej ćwiartce (pole A) Wpisujemy zadania bardzo pilne i ważne. Trzeba je wykonać natychmiast, brak działania spowoduje opłakane skutki. Czytaj dalej…